Co-packing is een service waarbij je een inpakbedrijf betaalt om je producten voor je in te pakken. Het kan een ongelooflijk handige manier zijn om tijd en geld te besparen. Dit is vooral handig als je net begint met het maken van je eigen producten. Een co-packer verpakt je producten in de juiste verpakking volgens de strenge normen die de overheid stelt. Een van de belangrijkste redenen waarom co-packing een geweldige optie is voor kleine bedrijven, is de mogelijkheid om voorraad-verpakkingen te gebruiken. Veel bedrijven bieden geen verpakkingen op maat aan, dus je moet werken met de voorraad die ze hebben. Dit betekent dat je pakket eruit zal zien als alle andere items in de schappen. Dit betekent ook dat je snel en tegen lage kosten aan de slag kunt. Co-packing heeft ook zijn nadelen. Het kan vaak niet worden gewijzigd en moet in grote hoeveelheden worden gekocht om de kosten laag te houden. Veel merken kiezen ervoor om hun pakketten te voorzien van hun logo’s om op te vallen. Dit maakt het pakket ook persoonlijker.
Co-packing biedt verpakking op maat
Co-packing stelt je in staat om vaker kleinere batches te produceren, waardoor je je product-opstelling vaker kunt wijzigen. Dit kan een groot voordeel zijn voor kleine bedrijven die hun productassortiment nog aan het verfijnen zijn. Kleinere batches verminderen het financiële risico als de nieuwe producten niet goed lopen. Door nieuwe producten te testen, kun je ontdekken welke smaken en producten beter verkopen in verschillende delen van het land of op verschillende evenementen. Hierdoor kun je je concentreren op die specifieke gebieden die je bedrijf het meeste geld opleveren. De fabrikant is verantwoordelijk voor het transport van grondstoffen naar de co-packer en het eindproduct van de co-packer. Fabrikanten moeten rekening houden met de kosten en tijd voor verzending bij het kiezen van een co-packer.
Labelontwerp en afdrukken
Een full-service co-packer kan helpen bij het ontwerpen en printen van etiketten. De co-packer heeft je label-illustraties nodig in een formaat dat ze op hun persen kunnen afdrukken. Als je geen ervaring hebt met het maken van labels, kun je een grafisch ontwerper inhuren om ze voor je te maken. Het labelbestand moet voor goedkeuring worden voorgelegd aan de co-packer voordat de productie begint, zodat de co-packer er zeker van kan zijn dat het artwork in de container past en correct wordt afgedrukt.